به این پست امتیاز دهید
  • Admin
  • 17 تیر 95
  • فیلم ایرانی
  • 2,856 بازدید
  • هیچ نظر

دانلود فیلم دهلیز

دانلود فیلم دهلیز با کیفیت HD و لینک مستقیم

دانلود فیلم دهلیز ، دانلود فیلم ایرانی جدید، دانلود فیلم دهلیز با لینک مستقیم

دانلود فیلم دهلیز

موضوع (ژانر) : اجتماعی

محصول : ایران

سال ساخت :۱۳۹۲

کارگردان : بهروز شعیبی

بازیگران : رضا عطاران ، هانی توسلی ، محمد رضا شیر خانلو ، شاهرخ فروتنیان ، افسانه چهره آزاد ، نگار عابدی

خلاصه داستان : شیوا (هانیه توسلی) پس از به زندان افتادن شوهرش (رضا عطاران) از امیرعلی (محمدرضا شیرخانلو) پسرشان به سختی مراقبت می کند. امیرعلی که حالا کلاس اول دبستان است با تصمیم مادرش و مددکار اجتماعی، پی می برد پدرش در زندان محبوس است. وی احساس پدرانه او را در می یابد. پدر امیرعلی معلمی است که در یک درگیری خیابانی فردی را به قتل رسانده و در آستانه قصاص نفس قرار گرفته است. از مرگ می هراسد و دوست دارد برای فرزندش پدری کند. اما اولیای دم، به خصوص خواهر دو قلوی مقتول هنوز قاتل را نبخشیده اند…

نقد و بررسی فیلم دهلیز

فیلم دهلیز نمونه کامل یک فیلم خوب است، فیلمی که قدو قواره فرمش اندازه محتوی است نه کمتر و نه بیشتر، فیلمی سراسر احساس و عاطفه که حرفهایش را با منطق و درام می زند نه با فریاد و بزرگنمایی بی خود. با اینکه مضمون دهلیز موضوعی اجتماعی و تکراری است و حداقل در همان سال اکران چهار فیلم با مضمون قصاص و گرفتن رضایت به نمایش درآمده ولی نگاه متفاوت کارگردان باعث شده دهلیز اثری خوب و قابل دفاع باشد. نگاهی که اینبار در آن نه قصاص کننده مسئله است، نه قصاص شونده بلکه تاثیر آن بر روابط خانواده موضوع است، و اینبار مسئله یک کودک است و دنیای بدون پدرش.

یکی از مواردی که در سینمای ایران به وفور یافت می شود این است که شخصیت ها دچار تحول ناگهانی می شوند و منطق روایت را زیر سوال می برند! اما خوشبختانه در « دهلیز » این اتفاق نیفتاده و علی رغم اینکه فیلم بستر مناسبی برای این نوع رخداد است ، اما بهروز شبیعی هرگز در چنین دامی نمی افتد و شخصیت های داستانش را بی جهت دچار بی ثباتی اخلاقی نمی کند و از این منظر، تماشاگر به راحتی این فرصت را دارد که شخصیت های داستان را درک کند .

درباره کارگردان فیلم و آثارش

بهروز شُعِیبی (زادهٔ ٢۵ شهریور ۱۳۵۸ در مشهد) هنرپیشه و کارگردان ایرانی است. او در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مختلفی را از جمله کارگردان، هنرپیشه، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز داشته‌است. او برای کارگردانی فیلم دهلیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر در بخش «نگاه نو» (مسابقهٔ فیلم‌های اول) شد. علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶، فیلم تبلیغاتیِ محمدباقر قالیباف را برای انتخابات ریاست‌جمهوری کارگردانی کرده‌است.

 

 

 


 

دانلود فیلم با کیفیت عالی HD 720p

 

—–

دانلود فیلم با کیفیت عالی HD 480p


 

 

 




0 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی✔️ We would like to show you notifications for the latest news and updates.
رد
اجازه دادن به اعلان‌ها