4.2/5 - (13 امتیاز)
  • Admin
  • 06 خرداد 01
  • فیلم ایرانی
  • 6,526 بازدید
  • هیچ نظر
دانلود فیلم سینمایی علف زار با کیفیت عالی 1080p Full HD BluRay

فیلم ایرانی علفزار محصول ۱۴۰۰ به کارگردانی کاظم دانشی

برنده 4 جایزه و کاندیدای 9 جایزه دیگر

دانلود فیلم علف زار

کارگردان: کاظم دانشی | ژانر: جنایی، اجتماعی، درام | تولید: 1400 | انتشار: سال 1400

مدت‌‌: 100 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت: BluRay

فرمت: MP4 | محصول ایران | تهیه‎‌کننده: بهرام رادان

دانلود فیلم علف زار

دانلود کامل فیلم علفزار

 

خلاصه داستان:
فیلم علف زار داستان یک بازپرس را روایت می‌کند که در آستانه انتقالی، دچار کشمکش‌هایی در چند پرونده می‌شود و…

بازیگران:
پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی، رویا جاویدنیا، محمد معتضدی، یسنا میرطهماسب، سیروس همتی، مهران امام و…

دانلود فیلم علف زار

(دانلود قانونی با مصرف اینترنت نیم بها)

[نسخه ۱۰۸۰p BluRay با حجم ۴٫۲ گیگابایت – ۱۴٫۰۰۰ تومان]

[نسخه ۱۰۸۰p HQ با حجم ۲٫۰ گیگابایت – ۱۳٫۰۰۰ تومان]

[نسخه ۱۰۸۰p با حجم ۱٫۴ گیگابایت – ۱۲٫۰۰۰ تومان]

[نسخه ۷۲۰p با حجم ۶۶۹ گیگابایت – ۱۱٫۰۰۰ تومان]

[نسخه ۴۸۰p با حجم ۴۱۲ مگابایت – ۱۰٫۰۰۰ تومان]

خبرهای جدید

از اوایل مرداد ماه فیلمبرداری این فیلم آغاز شده است. فیلمنامه علفزار با مضمونی اجتماعی، بر اساس داستان های واقعی به نگارش درآمده است. / ۵ مرداد ۱۴۰۰

«علفزار» برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر و اکران سال ۱۴۰۱ آماده می‌ شود. / ۱ شهریور ۱۴۰۰

پروانه نمایش علفزار صادر شد. / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

تاریخ اکران

۴ خرداد ۱۴۰۰

زمان پخش در شبکه نمایش خانگی

معمولا ۳ تا ۶ ماه پس از اکران عمومی در سینماها

آمار فروش در گیشه

۱۶٫۲ میلیارد تومان / ۲۲ امرداد ۱۴۰۱

درباره فیلم:
فیلم سینمایی علف زار فیلمی جنایی، درام، خانوادگی و اجتماعی به کارگردانی کاظم دانشی است که در سال ۱۴۰۰ ساخته و اکران شد؛ فیلمنامه فیلم علف‌ زار را کاظم دانشی به رشته تحریر درآورده و تهیه‌کنندگی آن را نیز بهرام رادان بر عهده داشته‌‌‌ است؛ فیلم علف‌ زار در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در چندین رشته نامزد و در نهایت برنده ۴ جایزه برای بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن با بازی صدف اسپهبدی و بهترین فیلمنامه شد؛ این فیلم همچنین بعد از موقعیت مهدی با نامزدی در ۱۳ رشته دارای بیشترین تعداد نامزدی در این دوره از جشنواره فیلم فجر بود؛ فیلم سینمایی علفزار یکی از پربازیگرترین فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر بود که با کارگردانی یک جوان فیلم اولی به نام کاظم دانشی ساخته شده است؛ همچنین بهرام رادان نیز اولین تجربه حضور در جشنواره فیلم فجر در مقام تهیه‌کننده را پشت سر می‌گذارد؛ رادان امسال فیلم گربه سیاه را روانه اکران کرد که در مقام تهیه‌کننده تولید کرده بود؛ در خلاصه داستان فیلم سینمایی علفزار آمده است: «بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه»؛ علفزار روایت سرگشتگی انسانی است که میان وظیفه، قانون، عرف، شرع و نهایتا انسانیت گیر افتاده است؛ کاظم دانشی در این فیلم یک جور بازی خیر و شر به راه می‌اندازد و شخصیت محوری‌اش را مثل یک محکوم همیشگی، میان این دو مفهوم سرگردان می‌کند؛ بازپرس پرونده درون دایره‌ای گیر افتاده است که هرچه می‌رود به انتهای مسیر نمی‌رسد و مدام روی دور تسلسل است؛ او که روزگاری همه چیز را با اصول و چارچوبی مشخص ارزیابی می‌کرده و قدم گذاشتن بیرون از این چارچوب را با معیار شلاق و جریمه مالی می‌سنجیده، حال در مواجهه با مسائلی قرار می‌گیرد که هیچ‌کدام از این اصول پاسخ‌گوی آن نیستند؛ او ابتدای فیلم به همدستی در یک قتل غیرعمد محکوم می‌شود اما وظیفه حکم می‌کند پای غفلتی که توسط زیردستش انجام شده بایستد؛ حال باید از محیط امن همیشگی فاصله بگیرد و برای تبرئه شدن از این ماجرا، در قضاوتش محتاط‌‌تر و گوش‌ به فرمان‌تر باشد؛ این شرط احتیاط است که مجبورش می‌کند دست به عصا راه برود و چشمش را روی برخی موارد ببندد اما چالش با تضادهای درونی این امکان را از او می‌گیرد و تازه اینجاست که داستان به جریان می‌افتد؛ فیلم با یک روایت اصلی و چند خرده روایت پیش می‌رود؛ در ظاهر ارتباطی میان این خرده روایت‌ها با روایت اصلی شکل نمی‌گیرد اما با قرار گرفتنشان کنار هم، اتفاق مهمتری رقم می‌خورد: چالش بازپرس با زندگی و آینده‌ چند کودک؛ دانشی در علف زار، نماینده قانون را با سرنوشت چند کودک یا به عبارت بهتر، نماینده‌هایی از نسل‌ بعدی مواجه می‌کند؛ کودکانی که خونشان یا آینده‌شان به نحوی در ارتباط با تصمیم اوست؛ شما می‌توانید به محض انتشار نسخه قانونی، این فیلم را با بالاترین کیفیت از وبسایت Teh98.ir با مصرف پهنای باند اینترنت نیم بها دانلود و تماشا کنید.

 

فیلم علفزار یک تخلیه انتقاد است، پر از حرف‌هایی است که شاید در یک سفر بین شهری با یک راننده تاکسی درباره آنها صحبت کنید؛ بگویید این آقازاده‌های پدرسوخته در خلوت خودشان هر کاری می‌کنند، مشروب می‌خورند و پول پارتی می‌گیرند، بگویید باباهایشان چه کثافت‌کاری‌هاییی نمی‌کنند و بگوییم سیستم قضایی فساد دارد. همه این صحبت‌های انتقادی از وضع حاکمیت می‌تواند در یک صف نانوایی هم شنیده شود و علفزار کاری که کرده جرات این را داشته تا این انتقادات تند و تیز را روی پرده نقره‌ای به تصویر بکشد. همین و بس.

فیلم علفزار از فیلم‌های بسیار جنجالی چهلمین جشنواره فیلم فجر به حساب می‌آید، از سوژه حساس و خط قرمزی‌اش که احتمالا باعث سانسور در اکران عمومی و یا حتی توقیف شود تا بازی پژمان جمشیدی که تحسین عده‌ای را برانگیخته است. در مورد موضوع اول هیچ بحثی نیست و علفزار از آن دسته فیلم‌های حساس است که شجاعت ساخته شدنش جای تبریک دارد اما در مورد پژمان خان جمشیدی باید گفت بازی او بسیار بهتر از دیگر فیلمش در جشنواره یعنی بی‌مادر است اما واقعیت اینجاست که بازی جمشیدی صرفا در نوع خودش جذاب است، یعنی او توانسته از آن بازی بسیار بد دوران پیشینش رهایی پیدا کند و حالا یک بازیگر معمولی شود وگرنه هیچ اکت خارق العاده‌ای از او در طول فیلم دیده نمی‌شود.

علفزار بر اساس پرونده‌های قضایی واقعی است و سه چهار داستان را با یکدیگر مخلوط کرده است، داستان اصلی درباره یک سری آقا زاده است که در یک پول پارتی رفته‌اند و سپس نزاعی بین آنها و پسران صاحب باغ صورت گرفته و کار به جاهای باریک‌تر هم کشیده شده است؛ در کنار آن خرده داستان‌هایی وجود دارد که بود و نبودشان تاثیر خاصی در فیلم ندارد و قرار گرفتن‌شان صرفا برای عوض کردن حال و هوای فیلم و جان بخشیدن به ریتم آن است.

علفزار فیلم بسیار تلخی است، واقعه‌ای که در حال تعریف است هرچقدر بازتر می‌شود تلخ‌تر و کثیف‌تر می‌شود؛ وجود پرونده‌های ثانویه‌ای مانند آن زوج معتاد که دنبال شناسنامه برای فرزندانشان هستند مانند نباتی کوچک در بین این حجم از تلخی است. وجود این داستانک‌ها همانطور که گفت شاید به جریان اصلی فیلم کمکی نکند اما به نظر می‌رسد بودنشان ضروری است چرا که بدون حضور آنها، ریتم فیلم بسیار سخت و کند می‌شد.

تقریبا تمام فیلم علفزار در یک دادسرا می‌گذرد، فضایی که نمی‌دانم تا امروز گذرتان به آن خورده و یا نه اما دو ساعت ماندن در راهروهای آن، صبر ایوب می‌خواهد. این فضاها پر از پتانسیل برای داستان نویسی و فیلمنامه نویسی هستند و تا امروز تنها موضوعاتی مانند قصاص مورد توجه فیلمسازان ایرانی قرار گرفته است. کاظم دانشی (کارگردان فیلم) اما با درایت بیشتری به سراغ این پرونده‌های قضایی رفته و دست روی مواردی گذاشته که کمتر درباره آن شنیده شده است.

فیلم به عنوان یک فیلم دادگاهی، تعلیق و هیجان خوبی در ابتدای راه خود دارد، ماجرا وقتی پیچیده‌تر می‌شود تماشاگر به وجد می‌آید اما سندروم «هرچه پیش برود، بدتر می‌شود» در اینجا هم گریبانگیر علفزار شده و با گذشت فیلم، ارزش آن رو به کاهش می‌رود. فیلم در یک ربع پایانی دیگر عملا وارد یک سرازیری می‌شود و پایان بندی فیلم هم بسیار سرسری است و یکی از بدترین پایان بندی‌های عناوین سینمایی در جشنواره امسال به حساب می‌آید.

 

 

 




برچسب ها

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

0 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی✔️ We would like to show you notifications for the latest news and updates.
رد
اجازه دادن به اعلان‌ها