به این پست امتیاز دهید
  • Admin
  • 16 شهریور 00
  • فیلم ایرانی
  • 336 بازدید
  • هیچ نظر

دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی هر چی خدا بخواد با کیفیت عالی DVDRip

هر چی خدا بخواد به کارگردانی نوید میهن‌دوست با لینک مسقیم

کارگردان: نوید میهن‌دوست | موضوع: طنز، خانوادگی | سال پخش: ۸۹

مدت زمان: ۱۰۰ دقیقه | مخاطب: بزرگسال | نوع: سینمایی

فرمت تصویر: MP4 | حجم: ۵۹۲ مگابایت

بازیگران:
رضا عطاران, بهاره رهنما, حامد کمیلی, سعید آقاخانی, ارژنگ امیرفضلی, پوریا پور سرخ, ترانه علیدوستی , بهنوش بختیاری

خلاصه فیلم:
به ونداد طاهری اطلاع می دهند که پدرش در جزیره کیش فوت کرده است. همزمان به پارمیدا نصیری هم اطلاع می دهند که مادرش در جزیره کیش دچار حادثه شده و مرده است. حال این دو برای شناسایی و بردن اجساد پدر و مادرشان به جزیره کیش آمده اند و ..

 

(دانلود با کیفیت ۷۲۰ با حجم ۸۵۶  مگابایت)

(دانلود با کیفیت ۴۸۰ با حجم ۵۸۶ مگابایت)

 

نقد فیلم هر چی خدا بخواد

به نظر من فیلم سینمایی «هر چی خدا بخواد»، مقدمه چینی تقریباً خوبی دارد، یعنی نمایش دو شخصیت که حول محور یک موقعیت مرکزی (از دست دادن پدر و مادر) کنش و واکنش دارند به خودی خود جذاب است.اما بعد از این گره به دام تکرار، گزافه‌گویی و حتی تبلیغ غیرمستقیم اسپانسر خود می‌پردازد. به نظر می‌رسد سرمایه‌ای توسط اسپانسر که شاید همان هتل معروف کیش باشد فراهم شده تا این دوستان فیلمی سفارشی بسازنند. فیلمی که تمام ارزش‌های داستانی خود را فدای این گونه مستقیم‌گویی کرده است. شخصیت‌های فیلم متاسفانه هیچ‌گونه همدلی با مخاطب ایجاد نمی‌کند و حتی بعضی از شخصیت‌های اضافه و غیرکاربردی از جمله دو شیخ مشابه عرب در جزیره کیش اگزجره و به طرز غیرقابل‌باوری در خصوصیات رفتاری خود غلوآمیز عمل می‌کند. متاسفانه بازیگر با استعدادی چون «فرهاد اصلانی» نیز فدای دو شخصیت مسخره و به نوعی چندش‌آور است. به نظر می‌رسد که درک عامه بازیگران کشور از درام، داستان‌گویی و روایت‌گری بسیار پایین است و حضور بازیگران که به نوعی در سینمای کشور شناخته شده هستند در این فیلم مؤید این نکته است.

البته شاید منافع مالی باعث چشم‌پوشی این بازیگران از نقاط ضعف فیلمنامه این اثر شده است. البته فارغ از بازیگران نباید از هوشیاری «پرویز شهبازی» کارگردان فیلم برجسته و ماندگار «نفس عمیق» غافل بمانیم که با درایت کارگردانی این فیلم را رها کرد و به یک فیلمساز اول سپرد تا این داستان‌ پر از چاله و چوله دراماتیک را جلوی دوربین ببرد. وی در ادامه افزود: فیلم سینمایی «هر چی خدا بخواد» هیچ دغدغه اجتماعی و … ندارد و در واقع جهانی را می‌گستراند که برای هیچ مخاطب ایرانی قابل لمس و درک نیست. داستان به قدری در اواسط گسترده می‌شود و شخصیت‌های اضافی در آن بسط داده می‌شود که پایان باسمه‌ای و تکراری آن (هپی‌اند) هم نمی‌تواند مخاطب را قانع کند. نکته دیگر به سر در گمی فیلم سینمایی «هر چی خدا بخواد» در ژانر و گونه برمی‌گردد، در واقع به نظر می‌رسد این شکل از عوامل و از جمله کارگردان در هنگام ساخت این فیلم به گونه و ژانر آن توجه نداشته‌اند. فیلم سینمایی «هر چی خدا بخواد» در واقع ملغمه‌ای است که به هیچ عنوان درک نمی‌شود و این از خصوصیات سینمای کشور است که آثار بدیعی در گونه‌های جدید می‌آفریند. در واقع فیلم سینمایی «هر چی خدا بخواد» قرار بوده کمدی باشد اما این گونه روایت کمدی، حتی کوچک‌ترین کششی را برای دنبال کردن ماجرا از سوی تماشاگر ایجاد نمی‌کند.




0 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی✔️ We would like to show you notifications for the latest news and updates.
رد
اجازه دادن به اعلان‌ها