3.4/5 - (8 امتیاز)
  • Admin
  • 15 اردیبهشت 00
  • تبلیغات
  • 386 بازدید
  • هیچ نظر

دستگاه زردی نوزاد وسیله ای است که برای درمان یرقان یا همان زردی نوزاد مورد استفاده قرار میگیرد . کاربرد این وسیله زمانی است که نوزاد شما به عارضه ی زردی مبتلا شده است . در چنین شرایطی شما با مجموعه زردی کلینیک تماس می گیرید و پس از دریافت مشاوره از کارکنان این مجموعه نسبت به اجاره دستگاه زردی اقدام می کنید .

کارکرد دستگاه به این صورت است که با تاباندن نور آبی که خاصیت درمانی دارد و با نام علمی نور فتوتراپی شناخته می شود موجب شکسته شدن بیلی روبین تجمع یافته در زیر پوست نوزاد میشود و این بیلی روبین شکسته شده از طریق مدفوع دفع میشود .

شرکت زردی کلینیک معتبرترین مجموعه درمان زردی در ایران می باشد . زمانی که شما با این مجموعه تماس حاصل فرمایید در ابتدا از شما مشخصات نوزادتان را دریافت می کنند سپس به شما یک مشاوره کلی از روند و چگونگی درمان ارائه می کنند و درصورتی که نسبت به اجاره دستگاه زردی نوزاد اقدام کنید دستگاه به همراه کارشناس مربوطه برای شما ارسال شده و نصب می گردد و صفر تا صد درمان توسط کارشناس به شما ارائه می گردد .

اجاره دستگاه زردی نوزاد (دستگاه فتوتراپی) - زردی کلینیک

از کجا متوجه زردی نوزاد شویم ؟

زردی معمولاً حدود ۳ روز پس از تولد ظاهر می شود و تا ۲ هفتگی کودک از بین می رود. در نوزادان نارس که بیشتر مستعد زردی هستند ، ممکن است ۵ تا ۷ روز طول بکشد و معمولاً حدود ۳ هفته ادامه می یابد. همچنین در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند زردی بیشتر طول می کشد و برخی از نوزادان را برای چند ماه تحت تأثیر قرار می دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با زردی نوزاد و درمان آن در اختیار شما قرار دهیم ، با زردی کلینیک همراه شوید

چگونه متوجه زردی نوزاد شده و آن را در خانه درمان کنیم ؟

اگر کودک شما زردی دارد ، پوست او کمی زرد به نظر می رسد. زردی پوست معمولاً از ناحیه سر و صورت شروع می شود ، قبل از اینکه به سینه و معده گسترش یابد. در بعضی از نوزادان زردی به دست و پایشان می رسد. اگر با انگشت خود ناحیه ای از پوست را به سمت پایین فشار دهید ، زردی نیز ممکن است افزایش یابد. اگر رنگ پوست کودک شما تیره باشد ، تشخیص زردی دشوارتر خواهد بود. در این موارد ، زردی ممکن است در جاهای دیگر مشهود باشد ، مانند :

    در سفیدی چشم های نوزاد

    داخل دهان کودک

    کف پاها

    کف دست ها

نوزاد تازه متولد شده که به زردی یا یرقان مبتلا می باشد ، ممکن است :

    خواب آلود باشد

    میل به غذا ندارد

    پوست تیره و زرد داشته باشد (باید بی رنگ باشد)

    و غیره

اجاره دستگاه زردی نوزاد (دستگاه فتوتراپی)

چه موقع باید مشاوره پزشکی بگیریم ؟

کودک شما معمولاً طی ۷۲ ساعت پس از تولد به عنوان بخشی از معاینه بدنی نوزاد ، از نظر زردی مورد معاینه قرار می گیرد. اگر بعد از این مدت علائم زردی در کودک شما مشاهده شد ، در اسرع وقت برای مشاوره با ماما ، ویزیتور بهداشت یا پزشک عمومی خود صحبت کنید. در بیشتر موارد ، زردی بی ضرر است و نشانه یک بیماری زمینه ای نیست.

معمولاً تا ۲ هفتگی کودک خود به خود برطرف می شود. گرچه زردی معمولاً نگران کننده نیست ، اما تعیین اینکه آیا کودک شما به درمان احتیاج دارد بسیار مهم است. زردی به دلیل بیلی روبین بیش از حد در خون ایجاد می شود که در این صورت به عنوان هایپربیلیروبینمی شناخته می شود.

بیلی روبین ماده زردی است که هنگام تجزیه سلول های قرمز خون که اکسیژن را به بدن منتقل می کنند ، تولید می شود. بیلی روبین در جریان خون به کبد منتقل می شود. کبد فرم بیلی روبین را تغییر می دهد بنابراین می تواند از بدن خارج شود.

اما اگر بیلی روبین بیش از حد در خون وجود دارد یا کبد نمی تواند از شر آن خلاص شود ، بیلی روبین اضافی باعث زردی می شود. در حقیقت زردی در نوزادان تازه متولد شده معمول است زیرا نوزادان تعداد زیادی گلبول قرمز در خون دارند که به طور مکرر شکسته و جایگزین می شوند. کبد نوزاد تازه متولد شده به طور کامل رشد نکرده است ، بنابراین در پردازش بیلی روبین و حذف آن از خون تأثیر کمتری دارد.

این بدان معنی است که سطح بیلی روبین در نوزادان می تواند تقریباً دو برابر بزرگسالان باشد. تا زمان تولد کودک در حدود ۲ هفتگی ، آنها بیلی روبین کمتری تولید می کنند و کبد آنها در از بین بردن آن از بدن موثرتر است. این بدان معناست که زردی اغلب در این مرحله خود را درمان می کند بدون اینکه صدمه ای وارد کند.

در برخی موارد شیردهی به کودک می تواند احتمال زردی را افزایش دهد. اما در صورت ابتلا به زردی در نوزاد ، نیازی به قطع شیردهی نیست زیرا علائم در طی چند هفته به طور معمول از بین می روند. فواید شیردهی بیشتر از خطرات احتمالی مرتبط با این بیماری است. اگر کودک شما نیاز به درمان زردی دارد ، ممکن است به مایعات اضافی و تغذیه های مکرر در طول درمان نیاز داشته باشد.

مشخص نیست که چرا نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند بیشتر دچار زردی می شوند اما نظریه های زیادی مطرح شده است. به عنوان مثال ، ممکن است شیر ​​مادر حاوی مواد خاصی باشد که توانایی کبد در پردازش بیلی روبین را کاهش می دهد. تصور می شود زردی نوزاد تازه متولد شده با شیردهی ارتباط داشته باشد ، گاهی زردی شیر مادر نامیده می شود.

اجاره دستگاه زردی نوزاد و درمان در منزل

برای درمان زردی نوزاد می توانید از شرکت زردی کلینیک اقدام به اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل و دستگاه فتوتراپی نمایید. در این صورت تنها کافیست با شرکت زردی کلینیک ارائه کننده مدرن ترین دستگاه های فتوتراپی از طریق خطوط ارتباطی ۴۴۵۲۳۰۷۵ – ۰۲۱ و ۰۹۱۹۲۳۱۷۱۳۱ تماس حاصل فرمایید.




0 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی✔️ We would like to show you notifications for the latest news and updates.
رد
اجازه دادن به اعلان‌ها