- Admin
- 04 دی 00
- فیلم ایرانی
- 413 بازدید
-
هیچ نظر
دانلود کامل فیلم بی همه چیز
![](https://teh98.ir/wp-content/uploads/2021/12/BiHamechiz-poster.jpg)
دانلود فیلم بی همه چیز با ترافیک نیم بها
دانلود فیلم ایرانی جدید بی همه چیز محسن قرایی
Legal download Bi hame chiz new iranian movie
بی همه چیز – Bi hame chiz
سال ساخت: ۹۹ | پخش: ۱۴۰۱ | پخش کننده: Teh98
تهیه کننده: جواد نوروزبیگی | نویسنده کارگردان: محسن قرایی
اسامی بازیگران بی همه چیز
باران کوثری , پدرام شریفی , پرویز پرستویی , شهاب حسینی , علی مصفا , هدیه تهرانی , لاله مرزبان, مهتاب نصیرپور, فرید سجادی حسینی
خلاصه داستان بی همه چیز
در روستایی قبل از انقلاب فردی خان زاده با نام امیر به عنوان قاضی محلی در روستا فعالیت می کند و به خاطر سابقه خوبی که داشته، مردم به او اعتماد کامل دارند و بخش مهمی از کارهای روستا را به امیر سپردهاند. حال پس از سالها یکی از اهالی روستا با نام لیلی که از روستا به خاطر تهمت مردم به فاحشه بودن رفته، به عنوان اشراف زاده به روستا برمیگردد و به مردم وعده میدهد که در صورت کشتن امیر، پول زیادی به آنها خواهد داد…
تاریخ اکران
۲۴ آذر ۱۴۰۰
زمان پخش در شبکه نمایش خانگی
معمولا ۳ تا ۶ ماه پس از اکران عمومی در سینماها
نقد فیلم ” بی همه چیز” :
▪ نقد فیلم بی همه چیز ساخته محسن قرایی در سی و نهمین جشنواره فجر، انتقام طولانی :
سایت فیلیمو
فیلم بی همه چیز کاری جدید از محسن قرایی که با الهام از نمایشنامهای معروف ساخته شده است . انتقام یکی از قدیمیترین الگوهای قصهگویی است اما همیشه قرار نیست که انتقام به یک شکل پیشبینی شده اتفاق بیفتد. این چیزی است که احتمالاً بعد از تماشای فیلم بی همه چیز به ذهنتان میرسد؛ ساخته جدید محسن قرایی و یکی از فیلمهای کنجکاوی برانگیز جشنواره سال ۱۳۹۹ . محسن قرایی پیش از این دو فیلم خسته نباشید و سد معبر را ساخته که هر دو جزو آثار موفق جشنواره در سالهای گذشته بودهاند و برای نوشتن فیلمنامه قصر شیرین هم مشترکا با محمد داوودی برنده سیمرغ بلورین شده است. در همین مدت کم موفق شده تا خودش را بهعنوان یک فیلمساز مستعد و مسلط معرفی کند و در سومین فیلم خود با رفتن سراغ یک پروژه بزرگ، گامی رو به جلو برداشته است.
داستان فیلم بی همه چیز برگرفته از ملاقات با بانوی سالخورده نمایشنامه معروف فریدریش دورنمات است که به دلیل چند اجرای بهیادماندنی، در ایران نیز محبوبیت ویژهای دارد. در اصل نمایشنامه، زنی متمول به شهر کوچک محل زادگاهش برمیگردد تا از عشق سالهای دور خود انتقام بگیرد؛ مرد معتمد و محترم شهر. زن اعلام میکند که در ازای به قتل رساندن مرد، حاضر است پول کلانی را به مردم شهر اهدا کند. در فاصلهای کوتاه رفتار مردم تحت تأثیر این پیشنهاد با مرد تغییر میکند….
حالا ظاهراً این طرح قصه که در متن اصلی مایههای کمدی پررنگی دارد، در فیلم بی همه چیز در قالب یک درام تاریخی و در بستری بومی بازآفرینی شده است. ساخته شدن چنین فیلمی در سینمای ایران که همه به دنبال پروژههای بیدردسر کوچک و شهری میگردند، در نوع خودش شجاعانه و جسورانه است و موجب شده پس از سالها با فیلمی مواجه باشیم که سعی کرده به الگوهای فیلمسازی کلاسیک نزدیک شود. در نتیجه از نظر جنبههای مختلف اجرا و تکنیک، بخشهای فنی و هنری، فیلم بی همه چیز یکی از فیلمهای شاخص سالهای اخیر به حساب میآید و در جشنواره امسال نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
به غیر از قصه، ژانر و فضا، عناصر جذاب دیگری هم برای تماشا در فیلم بی همه چیز میشود پیدا کرد. پرویز پرستویی و هدیه تهرانی که سال گذشته سریال موفق هم گناه را هم در شبکه نمایش خانگی داشتند، نقشهای اصلی فیلم را ایفا میکنند و طبعاً درخشش دوباره آنها در نقش و فضایی دور از زمانی که به ستاره سینمای تبدیل شده بودند، تماشایی خواهد. به آنها اضافه کنید ستارگان پرشمار دیگری را هم که دیگر نقشهای فیلم را ایفا کردهاند.
اقتباس و بومیسازی یک متن شناختهشده، در نوع خود تصمیم جالب توجهی است و به راه انداختن یک پروداکشن بزرگ و حرفهای نیز رویکردی فراموششده در سینمای ایران. تمام اینها فیلم بی همه چیز را در موقعیتی ویژه قرار میدهد و فرای علاوه کنترل روی جنبههای فنی و تکنیکی اجرا، حفظ تعادل در بیان حس و حال و لحن فیلم شرط اصلی موفقیت قرایی خواهد بود.
• جمعبندی نظر منتقدان
بی همه چیز در روز اول برای منتقدان و اهالی رسانه به نمایش درآمد و هرچند واکنشها سراسر تشویق و تحسین نبود، اما میتوان گفت که عموما از تماشای فیلم رضایت داشتند.
قابل پیشبینی بود که اقتباس از متن درخشان دورنمات به عامل اصلی و مشترک در واکنشهای منتقدان تبدیل شود. بدین صورت که در نگاه مثبت به اثر، همچنان جانمایه اصلی که تحسینبرانگیز است از متن دورنمات میآید و مشکل عمده هم قرار گرفتن کلیت فیلم زیر سایه یک شاهکار ادبی است.
فیلم در اجرا یکی از بهترین نمونههای تولید در سینمای چند سال اخیر به شمار میآید و فیلمبرداری، موسیقی، طراحی صحنه و لباس و تدوین آن نه فقط شایسته نامزدی بلکه مدعی سیمرغ اند. درست مانند بازیگران فیلم که نمایش موفق و جذابی را ارائه دادهاند.
در مقایسه با متن مورد اقتباس، خبری از لحن خاص و کمدی سیاه دورنمات نیست و همه چیز در قالب یک درام جدی برگزار شده. در بعضی جنبهها نیز مانند پایانبندی نیز شاهد تغییر هستیم، تغییراتی که موجب شده اثر نهایی از نظر ایده و نگاه کلی تا حدود زیادی از متن فاصله بگیرد و حتی عقبتر باشد. به نوعی که میتوان بی همه چیز را اثری در نقد جامعه و مردمانش ارزیابی کرد که همین نگاه نیز خود جای نقد و بحث دارد.
در مجموع با توجه به واکنشهای اولیه بعد از نمایش فیلم، باید بی همه چیز را جزو پنج فیلم برگزیده اصلی امسال حساب کرد که از سوی مردم نیز با استقبال مواجه خواهد شد و البته موفقیت آن بعد به میزان استقبال از دیگر مدعیان مهم امسال بستگی دارد.
0 دیدگاه ارسال شده است
نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها