دانلود فیلم سنتوری | دانلود فیلم و سریال✔️
به این پست امتیاز دهید
  • Admin
  • 18 آبان 00
  • فیلم ایرانی
  • 249 بازدید
  • هیچ نظر
دانلود رایگان فیلم سینمایی بسیار زیبای سنتوری با کیفیت عالی DVDRip

سنتوری محصول 1385 به کارگردانی داریوش مهرجویی با لینک مستقیم

با اجرای ترانه های زیبا از محسن چاووشی

کارگردان: داریوش مهرجویی | موضوع فیلم: درام، اجتماعی | تاریخ انتشار: 1385

فرمت: MKV + MP4 | کیفیت: 576p | حجم: 900 + 684 + 398 مگابایت

مدت زمان: 107 دقیقه | نوع فیلم: سینمایی | مخاطب: بزرگسال

دانلود فیلم سنتوری

خلاصه داستان:
علی، نوازنده چیره‌دست سنتور و خواننده محبوب جوانان ناگهان در اوج شهرت و موفقیت افسار زندگی را از دست می‌دهد و به بیراهه می‌رود. او می‌گوید همه بدبختی‌ها از وقتی شروع شد که عشق بزرگ زندگی ام، هانیه مرا ترک کرد، اما هانیه زمانی می‌رود که علی مدت هاست در بند اعتیاد خانمان سوز خود گرفتار است…

بازیگران:
بهرام رادان, گلشیفته فراهانی, مسعود رایگان, رویا تیموریان, مائده طهماسبی, نادر سلیمانی, مهیار پورحسابی, سیامک خواهانی, محمد سلوکی، حسن پورشیرازی , صدرالدین حجازی و…

دانلود با کیفیت : ۴۸۰p WEB-DL

دانلود با لینک مستقیم رایگان

 

~~~~~~~~~~~~~~

دانلود با کیفیت : ۷۲۰p WEB-DL

دانلود با لینک مستقیم رایگان

~~~~~~~~~~~~~~

دانلود با کیفیت : ۱۰۸۰ WEB-DL

دانلود با لینک مستقیم رایگان

سنتوری، سانسورشدنی نبود

در سال‌های دهه‌ی هشتاد که ابتذال، سراسر حاکم سینمای ایران شده بود و با آثاری چون مهمان، کلاغ‌پر و… با سرعت هرچه بیشتر به سمت مادون فیلم‌فارسی قدم برمی‌داشتیم، ساخت فیلم اجتماعی، آن هم به صورت اقتباسی، قمار بزرگی بود. کاری که داریوش مهرجویی کرد و در سنتوری با اقتباسی آزاد از هاینریش بل، فیلمی جاودانه را ساخت. فیلمی که هم می‌توان آن را اقتباسی دانست و هم مولف؛ و شاید هم هیچ‌کدام… اما حیف که سینمای نوگرای دهه‌ی نود، خیلی از تلاش فیلم‌هایی مانند تردید، شب‌های روشن و همین سنتوری یادی نمی‌کند و بیشترِ تحول معنایی و آوانگارد بودنش را صرفاً به فرهادی منتسب می‌داند. کسی که گرچه بسیار بزرگ و افتخارآفرین بوده اما آیینه‌ی تمام‌نمای سینمای هنری و فاخر ایران نیست.

از طرف دیگر، نکته‌ی مضاف این است که تاثیر غیرمستقیم و پایه‌ای سینمای بدنه در پیشروی و جریان‌سازی، بسیار بیشتر از سینمای تجربی امثال فرهادی است. شاهد این مدعا را هم می‌توانیم در توقیف شدن اثری هم‌چون سنتوری، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های متمادی ببینیم. القصه، سنتوری با با وام‌داری عیانی از عقاید یک دلقک، اثر هاینریش بل، نویسنده‌ی مطرح آلمانی نوشته شد. فیلم‌نامه‌نویسی این اثر را مهرجویی با کمک وحیده محمدی‌فر (همسر خودش) انجام داده است. اثری که دو مضمون کلی را پیش روی خود می‌بیند؛ یکی تضادهای دیالکتیکی سنت و مدرنیته در جامعه‌ی جهان سومی ایران و دیگری سقوط هنرمند در جامعه‌ای است که درکی سطحی از هنر دارد و موجبات محدود شدن یا سرکوب شدن هنرمند واقعی را می‌سازد. و چه جالب که نوع برخورد جامعه با فیلم هم مانند نوع برخورد مردم با شخصیت اصلی آن بود.

علی سنتوری، سنتوری شد!

سنتوری، فیلمی با دغدغه‌های اجتماعی و فلسفی آشکار است که در ژانر درام ساخته شده است. این اثر با انبوهی از بازیگران شاخص اعم از بهرام رادان، گلشیفته فراهانی، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، مائده طهماسبی، نادر سلیمانی و حسن پورشیرازی فیلم‌برداری شد. ضمن اینکه گروه فنی اثر هم شامل تدوین‌گری مهدی حسینی‌وند، تصویربرداری تورج منصوری و… بود تا همه‌ی افراد دست‌اندرکار در ایجاد کیفیتی بی‌نظیر، دخیل باشند. نکته‌ی جالب این‌جاست که فیلم قرار بود با نام «علی سنتوری» یعنی شخصیت اصلی‌اش ساخته شود اما در اقدامی عجیب، وزارت ارشاد نام فیلم را ممیزی کرد و به سنتوری تغییر داد! این فیلم ۱۰۰ دقیقه‌ای با لغو اکرانش تحت بهانه‌هایی چون عدم توانایی کنترل جو سالن سینماها! به صورت قاچاقی و در دوره‌ی خرید و فروش سی‌دی‌های فیلم به دست مردم رسید.

استقبال از همین نسخه‌ی بی‌کیفیت آن‌قدر زیاد بود که بعد از اعلام نارضایتی کارگردان از پخش فیلم، مخاطبانی که فیلم را دیده بودند، از جای‌جای ایران در حدود ۱۰۰ میلیون تومان به شماره حساب کارگردان واریز کردند!!! ممنوعیت انتشار فیلم در حالی بود که به گفته‌ی خود مهرجویی، وزارت ارشاد و بخش فرهنگی بنیاد فارابی در سه مرحله‌ی فیلم‌نامه، پیش‌تولید و بازبینی اثر، آن را تایید کرده بودند! نکته‌ی عجیب‌تر هم اینکه سنتوری در ۲۵اُمین جشنواره‌ی فیلم فجر به نمایش درآمده بود و جوایز بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین بازیگر نقش اول مرد را هم کسب کرده بود!




0 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *