مدت زمان: ۸۶ دقیقه | نوع فیلم: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت: بلوری
فرمت: MP4 | محصول کشور ایران | نویسنده: سجاد افشاریان
خلاصه داستان:
هر کسی یا روز می میرد یا شب من شبانه روز، قصه این روزهای تمام ماست، تمام آنها که در این خانه ماندهاند و تمام آنها که از این خانه رفتهاند و تمام آنها که به این خانه باز میگردند و ما تمام تلاشمان را میکنیم تا آنها که دوستشان میداریم یک ثانیه هم که شده بیشتر روی پاهایشان بایستند، شبیه آواز غمگینی که از تو دعوت میکند تا پای جان با زندگیت برقصی…
درباره فیلم: فیلم تئاتر هر کسی یا روز می میرد یا شب من شبانه روز (Death Knocks at Night or During the Day, and I Die Around the Clock) فیلمی خانوادگی، اجتماعی و درام به کارگردانی سجاد افشاریان است که در سال ۱۳۹۸ ساخته و در سال ۱۴۰۲ اکران شد؛ فیلمنامه این فیلم تئاتر نیز توسط سجاد افشاریان به نگارش درآمده است؛ نمایش «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز» نوشته سجاد افشاریان نخستین بار با کارگردانی و بازی خودش در سال ۱۳۹۸ روی صحنه رفت و در مدت اجرا مخاطبان بسیاری را به سالن تئاتر شهرزاد کشاند و پرفروشترین نمایش سال ۹۸ لقب گرفت؛ افشاریان درباره پرتماشاگر بودن این نمایش معتقد است که کیفیت و خروجی نهایی یک اثر در یافتن و جذب مخاطبانش بسیار تعیین کننده است و اگر هر اثر هنری در درستترین شکل خود اتفاق بیفتد میتواند مخاطبانش را جذب کند؛ این پاسخی به سوال همیشگی اوست که در زمان اجرا و ساخت هر اثر از خود میپرسد؛ چرا مخاطب باید به دیدن این اثر بنشیند؟ این نمایش در ابتدا به شکل فیلم تئاتر، اکران آنلاین شد و این فرصت را در اختیار مخاطبانی قرار داد که به هر دلیل امکان تماشای آن را از دست داده بودند؛ این فیلم از ۴ اسفند سال ۱۴۰۱ اکران آنلاین خود را آغاز نمود و در روزهای نخست، به فروشی نزدیک به ۵۰۰۰ قطعه بلیت دست پیدا کرد؛ به نقل از مشاور رسانهای این پروژه، این فیلم براساس اجرای تئاتر در سال ۱۳۹۸ با دوازده دوربین ضبط و به صورت حرفهای صداگذاری و تصحیح رنگ و نور شده است تا مخاطبان از تماشای فیلم یک تئاتر، احساسی نزدیک به احساس اجرای صحنهای آن پیدا کنند؛ سجاد افشاریان نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش در یادداشتی کوتاه درباره آن چنین نوشته است: «هرکسی یا روز میمیرد یا شب من شبانه روز» قصه این روزهای تمام ماست، تمام آنها که در این خانه ماندهاند و تمام آنها که از این خانه رفتهاند و تمام آنها که به این خانه باز میگردند و ما تمام تلاشمان را میکنیم تا آنها که دوستشان میداریم یک ثانیه هم که شده بیشتر روی پاهایشان بایستند، شبیه آواز غمگینی که از تو دعوت میکند تا پای جان با زندگیت برقصی»؛ سجاد افشاریان: «در ابتدا نمایشنامه هر کسی یا روز می میرد یا شب من شبانه روز را اواخر دهه ۸۰ در دوران دانشجویی نوشتم که تنها صاحب ۳ مونولوگ بود که در بطن قصه به هم مرتبط میشدند و هر یک دیگری را کامل میکرد و درام را پیش میبرد»؛ این فیلم اثری کولاژ مانند است که از هر دری حرف میزند؛ از دغدغههای هر روزه ما، از اعتراض به سپردن پدر و مادرها به خانه سالمندان، از جبهه و جنگ، از زندان و… این روایتها با چاشنی موسیقی همراه شدهاند و در عین مجزا بودن خط واحدی را دنبال میکنند؛ فیلم تئاتر هر کسی یا روز می میرد یا شب من شبانه روز با حساسیت زیاد تولید شده است؛ به این شکل که در زمان اجرای لایو با تعداد دوربینهای زیادی ضبط شده و تمام لحظات مواجهه با مخاطبان یا حضور تماشاگران بر صحنه در فیلم وجود دارد و به نوعی دوربین در جایگاه و در زاویه دید مخاطب قرار میگیرد؛ شما میتوانید نسخه قانونی این فیلم تئاتر را با بالاترین کیفیت از وبسایتTeh98.irبا مصرف پهنای باند اینترنت نیم بها دانلود و تماشا کنید.
0 دیدگاه ارسال شده است
نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها